سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخن آشنا
 
قالب وبلاگ

دموکریتوس

استاد فرضعلی
تهییه وتنظیم:علی شمشیریان جرفی
مرکزتربیت معلم حضرت ثامن الححج (ع) مشهد
سال تحصیلی 89-1388  ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/10/30 ] [ 6:22 عصر ] [ فاطمه فرضعلی ] [ نظرات () ]

عکسی که ناسا گرفته است که بسیار شبیه چشم است!!


[ چهارشنبه 89/9/17 ] [ 11:12 عصر ] [ فاطمه فرضعلی ] [ نظرات () ]

گردآورنده: مریم جاویدی
زیرنظر استاد دکتر حسینی شاهرودی
«خدایا ما را بر آن دار، که صلاحمان در آن است»
«و قُل رَبِ زِدنی عِلما»
بهار 88 ، وبلاگ
www.shahrudi.parsiblog.com

بخش قابل توجهی از اشتغالات فلسفه صرف مخلوق عجیبی به نام شکاک مطلق شده است هر چند کسی که واقعاً شکاک مطلق باشد وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد ابطال رای او محال خواهد بود . چنین کسی نه می‌تواند چیزی حتی شکاکیت خود را اثبات کند. مگر آنکه با خود دچار تناقض شود، زیرا اثبات اینکه هیچ‌گونه شناختی وجود ندارد و هیچ اعتمادی حق نیست خود یک اعتقاد است. شکاکیت معارضه‌ای است که متوجه موارد ادعای معرفت است، بااین وصف که شکل و ماهیت معارضه به تبع حوزه‌ای از فعالیت معرفتی که در آنیم تغییر می‌یابد.
شک در لغت:
شک که جمع آن شکوک است. مصدر ثلاثی مجرد از فعل مضاعف: «شکّ: یشکّ» می‌باشد که این فعل در لغت معانی متعددی دارد و از آن جمله: شکَّ: سوزن زد ، شکَّ فی الامر: ارتباب‌فیه، در آن کار تردید داشت، دو دل بود در کار گمان کرد ، شکّ: خلاف الیقین، دودلی، بدگمانی، تردید، گمان، ظن.  
 

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 89/8/23 ] [ 10:45 عصر ] [ فاطمه فرضعلی ] [ نظرات () ]

 "لیبرالیسم نو" چیست؟
الیزابت مارتینز? و آرنولدو گارسیا?
برگردان: نگار نادرى

"لیبرالیسم نو" مجموعه اى از سیاست هاى اقتصادى است که به تقریب 25 سال گذشته رایج شده است. گرچه این واژه در ایالات متحد به ندرت شنیده مى شود، ولى مى توانید تاثیر آن را به وضوح در این جا ببینید، آن چنان که ثروتمند، ثروتمندتر و تهى دست، تهى دست تر مى شود.ادامه مطلب...

[ سه شنبه 88/2/8 ] [ 12:50 صبح ] [ فاطمه فرضعلی ] [ نظرات () ]

تاریخ شکل‏گیرى لیبرالیسم
مهدى مشکى(1)
چکیده:
مکتب لیبرالیسم که امروزه یکى از مکتبهاى مهم فکرى در عرصه فرهنگ، اقتصاد و سیاست مى‏باشد، طى فرایندى تاریخى، در غرب رشد نمود و پس از گذر از فراز و نشیبهایى، به صورت یک مکتب درآمد.
از آنجا که شناخت‏مکتبى که در فرایندى‏تاریخى به‏وجود آمده‏است، بدون‏شناخت تاریخ آن میسر نیست، این مقاله سعى‏نموده تا چگونگى شکل‏گیرى‏لیبرالیسم و ارزشهاى‏حاکم بر آن را از منظرتاریخى بیان نماید و نشان دهد که چگونه این مکتب با تحولات اقتصادى ـ اجتماعى عجین گشته است. و نیز ثابت کند که این مکتب مرهون تفکر نیست؛ بلکه مرهون تحولات اقتصادى ـ اجتماعى است که اکثر آنها هیچ پایه فکرى نداشته‏اند.
ادامه مطلب...

[ سه شنبه 88/2/8 ] [ 12:48 صبح ] [ فاطمه فرضعلی ] [ نظرات () ]
2ـ نهضت اصلاح دینى
چنانچه بیان شد در تفکر سیاسى لیبرالیسم منشاء حکومت، مردم مى‏باشند نه خداوند، همان‏گونه که لاک حکومت مشروطه را به عنوان یک اصل پذیرفت. از این رو حکومت دینى بى‏معنا خواهد بود. در این میان نمى‏توان نقش پروتستان و نهضت اصلاح دینى را نادیده گرفت؛ چرا که نهضت اصلاح دینى و «رفورم، حاکمیت رم را در هم شکست و از این راه موجب پیدایش فلسفه جدیدى گردید. در توزیع ثروتها تغییرات بسیارى داد و به طور قابل ملاحظه‏اى پیشرفت حکومتهایى را که منشاء الهى نداشتند آسان ساخت... نظرات و تأسیسات اجتماعى رفورم در آزاد ساختن فرد، نقش عمده‏اى را ایفا کرد.»(50) و همین آزادى فرد موجب شد تا آزادى در اعتراض به هر اقتدار و مرجعیتى که از سوى انسان پذیرفته نباشد مطرح گردید.(51) ادامه مطلب...
[ سه شنبه 88/2/8 ] [ 12:48 صبح ] [ فاطمه فرضعلی ] [ نظرات () ]

رمانتیسیسم 

 عصری از تایخ فرهنگ در غرب اروپاست، که بیشتر روی آثار هنر، ادبیات و موسیقی نمایان شد.ادامه مطلب...

[ شنبه 88/2/5 ] [ 11:37 عصر ] [ فاطمه فرضعلی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به منظور تبادل نظر و ارائه سرفصل ها و منابع فرعی تحقیقات در زمینه های مرتبط به تدریس اینجانب و ارائه مقالات و تحقیقات دانشجویان گرامی تهیه شده است . دانشجویان محترم می توانند نظرات و ارشیابی مقالات و پژوهش های خود را در این سامانه مشاهده بفرمایند .
f="http://far30book.ir">فارسی بوک
امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 254913